Sparetips

Bryllupsplanlegger. Del 2


Foto: Anastasia Malafey
 
Etter at dere blir enig om hoved momentene for bryllupet, det er fint å ha oversikt over ting.
Jeg kan anbefale å opprette en Excel-fil «Bryllup», hvor man kan systematisere informasjon om bryllupet.
Planlegging av bryllupet er en veldig krevende prosess, så det er flott å få hjelp fra familie og venner. Ved å delegere oppgaver, kan man unngå en del stress. Husk å notere hvem som skal gjøre hva, og at personen faktisk gjennomfører. Det er dumt å be fotografen bake bryllupskaken, og la bestemor stå for musikkvalget.
Mange kan tro at det er så fint og hyggelig, men dersom du skal gjøre alt selv, er det mye å tenke på, og hodet kan gå rundt om du mister oversikten.
 
Oversikten kan se slik ut:
·         Dato
·         Sted for vielse
·         Sted for selskap
·         Forlovere
·         Toastmaster
·         Invitasjoner (ferdig bestilt ? hvor/ lager selv ? ideer)
·         Bordkort, meny
·         Bordpynt
·         Musikk (selv/DJ/band osv.)
·         Kake (lager selv, venner lager, bestiller, osv.)
 
Husk å notere alt viktig informasjon og oppdater den fortløpende.
 

Foto: Anastasia Malafey
 
Gjesteliste
Det er hyggelig å feire bryllupet med andre. Det kan være kun nærmeste familien som blir med, men også flere hundre venner og bekjente, og kanskje naboen til onkelen til kusina di.
Uansett er det fint å ha oversikt over gjestene.
 
Jeg kan anbefale å lage et oppsett med følgende kolonner:
1 Gjester (person/par/familie)
2 Antall personer
3 Invitasjon er levert (personlig eller e-post)
4 Svar mottatt
 
Da kan man enkelt sjekke om tanten fra Nord-Norge har mottatt invitasjon og svarte ja etter en times telefonsamtale med gratulasjoner.
 
#bryllup #marryme #bryllupsplanlegger #gjesteliste  #økonomi #sparetips
 

411 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *